Aplikacja Retina Risk

Nowoczesna aplikacja oceniająca ryzyko rozwoju retinopatii cukrzycowej

Obecnie na świecie 430 mln osób choruje na cukrzycę, czyli trzy razy więcej niż w 2000 roku. Przewidywania pokazują, że chorych w 2045 roku będzie 600 mln. U dwóch na trzech z nich w ciągu życia rozwinie się retinopatia cukrzycowa, która może prowadzić nawet do utraty wzroku. Aplikacja RetinaRisk pozwala osobom chorującym na cukrzycę na lepsze monitorowanie swojej choroby oraz ocenę ryzyka rozwoju retinopatii cukrzycowej.

Ryzyko choroby obliczane jest na podstawie kilku czynników: typ i czas trwania cukrzycy, płeć, poziom glukozy we krwi (HbA1c) oraz ciśnienie krwi. Aplikacja w obrazowy sposób przedstawia indywidualne ryzyko rozwoju retinopatii cukrzycowej oraz czynniki które są kluczowe w jego obniżeniu. Zawiera efektywne wskazówki edukacyjne dla pacjentów dotyczące zmiany nawyków i elementów życia, które pozwolą znacząco zapobiec utracie widzenia z powodu retinopatii.

W aplikacji można też znaleźć informacje na temat cukrzycy, jej powikłań, w tym retinopatii cukrzycowej oraz znaczenia regularnych badań oczu. Jedna z funkcji pozwala użytkownikom ustalić cele i sprawdzać swoje postępy w leczeniu.

Aplikacja została zaprojektowana przez zespół islandzkich naukowców i pracowników ochrony zdrowia z ponad 30-letnim doświadczeniem w badaniach przesiewowych w kierunku retinopatii cukrzycowej u osób z cukrzycą. Algorytm opiera się na dużych międzynarodowych badaniach przeprowadzonych na grupie 20 000 pacjentów. Technologia jest oparta na danych epidemiologicznych, co pozwala na ustalenie zindywidualizowanych odstępów między badaniami.

www.retinarisk.com